تمام دسته بندی ها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    بررسی رنگهای سرد در دکوراسیون داخلی

    بررسی رنگهای سرد در دکوراسیون داخلی

    انتخاب رنگ  بر خلق و خوی مردم تاثیر می‌گذارد و به طور چشمگیری فضاهای زندگی را متحول می‌کند. انتخاب مبلمان ، پرده و رنگ‌های بکار رفته روی دیوار یکی از عناصر بسیار مهم طراحی داخلی در پروژه‌های خانگی است که باعث می شود فضای داخلی جذاب‌تر و به سبک مد روز باشد.رنگ آمیزی دیوارها و نوع طراحی داخلی می‌تواند چیزهای زیادی را در مورد ویژگی و سبک زندگی بیان کند. ایده‌های طراحی داخلی که توسط متخصصان این امر ارایه می گردد باعث می شود که فضای داخلی خانه شما جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.

    ۱- رنگ آبی :

    باعث ایجاد اعتماد می شود و اشتها را کاهش می دهد ،رنگ آبی رنگی خنک محسوب می شود و فضایی آرامش بخش به وجود می آورد و شما را به مطالعه یا استراحت دعوت می کند. به دلیل دارا بودن تمام این خصوصیات ، رنگ آبی بیشتر در اتاق خواب و حمام استفاده می شود ، اما در اتاق نشیمن و آشپزخانه های بزرگ هم میتواند مورد استفاده قرار گیرد تا اثر آرامش بخشی خود را منتقل کند. بهتر است این رنگ با رنگهای خنثی (سفید ، خاکستری روشن و بژ) استفاده شود تا تعادل خوبی در فضا ایجاد گردد .

    ۲- رنگ سبز :

    رنگ سبز سمبل زیبایی و ظرافت ، صلح ، ایجاد طراوت ، تعادل و هماهنگی است . سبز رنگی سرد است که نمادی از طبیعت است. رنگ سبز فضا را بزرگتر نشان می دهد و به همین دلیل برای فضاهای کوچکتر مناسب است. در طراحی منزل این رنگ را می توان روی دیوار ، مبلمان ، پرده و یا اشیا تزیینی استفاده کرد.

    رنگ سبز روشن در دکوراسیون داخلی :این رنگ به دلیل اینکه استرس را از بین می برد و باعث ایجاد آرامش می شود مناسب آشپزخانه ، اتاق نشیمن ، اتاق کودک و اتاق خواب است.

    رنگ سبز تیره در دکوراسیون داخلی : این رنگ بر خلق و خو اثر مثبت دارد و برای اتاق‌خواب و اتاق نشیمن مناسب است و باعث می‌شود فضا لوکس و منحصر به فرد جلوه کند.

    کدام رنگها در ترکیب با رنگ سبز مناسب هستند؟

    ۱٫۱- رنگ سبز + رنگ قهوه‌ای :

    رنگ سبز و قهوه‌ای جز رنگ‌های آرامش‌بخش هستند ، که در طراحی بسیاری از اتاق‌خواب‌ها و اتاق‌های نشیمن بکار می رود .استفاده از این دو رنگ می‌تواند باعث ایجاد راحتی در شما شود و برای بزرگ نشان دادن فضای آپارتمان‌های کوچک مناسب است . ترکیب این دو رنگ برای سبکهای کلاسیک و مدرن مرسوم می باشد .

    ۱٫۲- رنگ سبز + رنگ سفید : 

    رنگ سفید در ترکیب با رنگ سبز، احساس آرامش و سبکی ایجاد می‌کند. این ترکیب برای اتاق نشیمن، اتاق کودکان، آشپزخانه و حمام مناسب بوده و یک فضای کوچک را بزرگ نشان می دهد.

    ۱٫۳- رنگ سبز + رنگ آبی :

    رنگ آبی با رنگ سبز کاملا همخوانی دارد .طراحان مدرن از رنگ‌های آبی و سبز برای تزیین اتاق بچه‌ ، حمام‌ و آشپزخانه استفاده می‌کنند . این ترکیب ساختمان را وسیع و راحت نشان می دهد .بکارگیری پرده‌های آبی و سبز روی پنجره‌ها، ظروف شیشه‌ای و وسایل تزیینی در یک اتاق‌خواب برای چشم خوب به نظر می‌رسند و فضایی مثبت ایجاد می‌کنند.

    ۱٫۴- رنگ سبز + رنگ زرد :

    ترکیب این دو رنگ باعث ایجاد حس گرما ، شادی و افزایش انرژی می شود . فعالیت مغز را تحریک کرده و مردم را به برقراری ارتباط با دیگران تشویق می‌کند.استفاده از رنگ‌های زرد و سبز در طراحی اتاق نشیمن،اتاق‌ بچه‌ و آشپزخانه موجب می شوند این فضاها آرامش‌بخش و پویا به نظر برسند.

    ۳- رنگ بنفش :

    رنگ بنفش نماد سلطنت و ثروت است و رنگی منحصر بفرد ،پرجنب و جوش و جذاب است که برای طراحی داخلی مدرن و مجلل بکار برده می شود .افراد اغلب بنفش را رنگی مرموز، معنوی و تخیلی توصیف می‌کنند این رنگ یک انتخاب عالی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه، اتاق نشیمن ، اتاق‌ مطالعه و اتاق خواب است .
    نظر خود را وارد نمایید.