تمام دسته بندی ها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    رنگ نارنجی اتمی؛ پادشاه رنگ‌ها

    دوشنبه, 15 مرداد 1403

    رنگ نارنجی اتمی

    اگر به تصویر انفجار بمب اتم در لحظه اول نگاه کنید، متوجه یک رنگ خاص می‌شوید که شاید به اشتباه آن را نارنجی تیره بنامید. در حالی که رنگ انفجار بمب اتم، همان نارنجی اتمی است که تمایل به ساختارشکنی دارد. همه ما می‌دانیم که بمب اتم یک سلاح مرگبار و غیر انسانی است.

    بنابراین شکی نیست که منظور ما در این مقاله صرفا مفهوم شکافتن یک هسته از طریق یک انفجاری است که به نارنجی اتمی دیده می‌شود. نارنجی اتمی نه تنها خصلت ویرانگری بمب اتم را ندارد بلکه می‌تواند نماد تغییر، جوانی و خلاقیت در انسان باشد. حال فکر کنید که این رنگ را برای دکوراسیون استفاده کنید؛ معرکه است! هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌گذارد.

    مشخصات رنگ نارنجی اتمی
    نام رنگترکیب رنگنمادانواعمکملست رنگکاربرد
    نارنجی اتمیقرمز+زرد+سفید+مشکی+گل ماشمدرن، ساختارشکن، تغییر و جوانیروشن و تیرهآبیآبی، طلایی، قهوه‌ای و مشکیدکوراسیون خانه شامل پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب

    معنی رنگ نارنجی اتمی

    نارنجی اتمی، رنگ شادابی، جوانی و خلاقیت است. برخلاف عقیده عموم مردم که انسان‌های خلاق را با رنگ‌های تیره تصویر می‌کنند، زایش خلاقیت با رنگ‌های گرم و روشن محقق می‌شود. نارنجی اتمی ترکیب متعادلی از رنگ‌های گرم و سرد است. به طوری که وقتی روی دیوار خانه می‌نشیند، به سرعت توجه را به خود جلب می‌کند. بنابراین نارنجی اتمی یعنی رنگ شادابی و نشاط.

    رنگ نارنجی اتمی نماد چیست؟

    کسانی که شخصیت آن‌ها به نارنجی اتمی است، تمایل دارند شوخ، خودجوش، سخاوتمند، خوش بین، مشتاق و جسور باشند. آن‌ها به تفریح، تنوع، تحریک و هیجان نیاز دارند. آزادی عمل نیز برای یک فرد با خصلت نارنجی اتمی مهم است. با این حال شخصیتی که نارنجی اتمی را دوست دارد، به یک کار بند نمی‌شود و تمایل دارد که چندین کار را با هم انجام دهد. چنین ویژگی باعث شده است که این رنگ نماد بیش فعالی نیز باشد.

    رنگ نارنجی اتمی از نظر روانشناسی

    نکته مثبت این است که مردم اغلب نارنجی اتمی را با خوش بینی، اعتماد به نفس، اشتیاق، گرمی و رضایت همراه می‌کنند. از آنجایی که این رنگ روشن و شاداب، ممکن است به افراد کمک کند احساس برون گرایی یا حتی جسور بودن کنند. از جنبه منفی، ممکن است احساس سطحی نگری، تکبر یا غرور را به ذهن متبادر نماید. بنابراین استفاده از نارنجی اتمی باید هوشمندانه باشد تا اثرگذاری آن چندین برابر شود.

    نحوه ساخت رنگ نارنجی اتمی

    برای درست کردن  یا ساختن رنگ نارنجی، رنگ‌های زرد، قرمز، سفید، مشکی و گل ماش را با یکدیگر ترکیب کنید. میزان استفاده از رنگ قرمز و زرد، ۹۰ درصد کل رنگ باشد. از طرفی ۱۰ درصد باقیمانده به رنگ گل ماش، سفید و مشکی اختصاص پیدا می‌کند. همچنین رنگ مشکی شامل ۲ درصد، سفید و گل ماش هر کدام ۴ درصد هستند.

    رنگ نارنجی اتمی از ترکیب چه رنگ‌هایی است

    نارنجی اتمی رنگ میوه نارنگی خوش طعم است. این یک رنگ ثانویه و حاصل مخلوط کردن قرمز و زرد به نسبت مساوی و مقدار کمی گل ماش، مشکی و سفید است. بسته به نسبت دو رنگ اصلی، تنوع زیادی از نارنجی اتمی وجود دارد. بنابراین سایه، رنگ و تن آن را می‌توان با افزودن رنگ سفید و مشکی تنظیم کرد.

    انواع رنگ نارنجی اتمی

    رنگ نارنجی اتمی روشن

    نارنجی اتمی روشن از ترکیب رنگ‌های قرمز، زرد، سفید، مشکی و گل ماش به دست می‌آید. فقط در نظر داشته باشید که میزان استفاده از رنگ‌های سفید بیشتر از مشکی است. با این حال، ترکیب رنگ قرمز و زرد در ساخت نارنجی اتمی مساوی است و گل ماش نیز شامل سه قطره می‌شود.

    رنگ نارنجی اتمی کم رنگ

    نارنجی اتمی کم رنگ به طیف روشن اشاره دارد. از طرفی، طیف روشن نارنجی اتمی برای محیط‌های کوچک بهترین انتخاب است. هر چقدر محیط خانه شما کوچک باشد، نارنجی اتمی کم رنگ می‌تواند جلوه خاصی به آنجا بدهد. در صورت انتخاب این رنگ برای دکوراسیون منزل، حتما در کنار رنگ‌های خانواده آبی استفاده شود.

    رنگ نارنجی اتمی جیغ

    اولا فراموش نکنید که نارنجی اتمی جیغ همان طیف تیره این رنگ است. از طرفی ترکیب قرمز و زرد در این رنگ مساوی است. فرقی نمی‌کند روشن باشد یا تیره. برای ایجاد نارنجی اتمی جیغ یا تیره، کافی است که مقدار گل ماش و مشکی بیشتر از سفید باشد.

    رنگ نارنجی اتمی تیره

    تیرگی نارنجی اتمی به واسطه رنگ مشکی و گل ماش است. مشکی می‌تواند تیرگی این رنگ را به فضای تاریک نزدیک کند؛ در حالی که گل ماش می‌تواند این رنگ را هم راستای خردلی یا زرد تیره قرار دهد. توجه داشته باشید که نارنجی اتمی تیره برای محیط پذیرایی بزرگ ایده‎آل است. راز خوشحالی و شادابی اتاق مهمان، با نارنجی اتمی تیره برملا می‌شود.

    بهترین مکمل رنگ نارنجی اتمی

    اگر می‌خواهید شدت نارنجی اتمی را کم کنید، بهتر است که آن را با رنگ سفید ست نمایید. همچنین می‌توانید این رنگ را در کنار آبی که رنگ مکمل آن در چرخه رنگ است، استفاده کنید. در ضمن بهترین رنگ که به خوبی با نارنجی اتمی روشن ترکیب می‌شود شامل رنگ آبی است.

    رنگ نارنجی اتمی در دکوراسیون

    رنگ نارنجی اتمی خوش بینانه و نشاط آور است و روح ما را جوان می‌‎کند. کلمات مثبت مانند گرما، امنیت، اشتیاق، فراوانی، سرگرمی، اجتماعی بودن، سرزندگی، فعال، شادی، شاد، قاطع، پویا، برون گرا و نشاط، همگی با این رنگ ارتباط دارند. بنابراین منطقی است که با وجود این همه ویژگی، نارنجی اتمی برای دکوراسیون گزینه مناسبی باشد.

    رنگ نارنجی اتمی برای آشپزخانه

    نارنجی اتمی مانند رنگ همسایه خود در چرخه رنگ یعنی قرمز، رنگی است که توجه را به خود جلب می‌کند و باعث تحریک اشتها می‌شود. همچنین این رنگ، پوست را صا‌ف‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد. مطمئنا کسی دلش نمی‌خواهد که هنگام غذا خوردن، تصویر صورت بد دیده شود.

    بنابراین نارنجی اتمی آشپزخانه برای کسانی مناسب است که در آب و هوای سرد زندگی می‌کنند. جایی که صورت آدم‌ها گرمی چندانی ندارد و با این رنگ می‌توانند گرمای چهره خود را جبران نمایند.

    رنگ نارنجی اتمی برای اتاق خواب

    سایه‌های نارنجی اتمی به‌طور باورنکردنی گرم هستند و می‌توانند به اتاق کمک کنند تا در طول شب احساس آرامش بیشتری داشته باشند. آیا برای شروع صبح به انگیزه نیاز دارید؟ نارنجی اتمی روشن برای آوردن انرژی به یک فضای کوچک مناسب است. بنابراین توصیه می‌کنیم این رنگ ضد افسردگی را در اتاق خواب خود امتحان کنید.

    رنگ نارنجی اتمی با چی ست میشه

    نارنجی اتمی را می‌توان با رنگ‌های مختلف ست کرد. این رنگ می‌تواند یک پالت پاییزی را در کنار رنگ‌های کرم، سبز زیتونی، قرمز و قهوه ای، یا در کنار رنگ بنفش و یاسی ایجاد کند. اگر می‌خواهید شدت نارنجی اتمی را ملایم کنید، آن را با رنگ سفید ست کنید. همچنین قرار دادن این رنگ در کنار آبی که رنگ مکمل آن در چرخه رنگ است، فضای مطبوعی به محیط شما می‌دهد.

    بهترین رنگ ست با نارنجی اتمی

    استفاده از رنگ‌های روشن مانند زرد و سبز به همراه نارنجی اتمی یک طرح رنگی پر جنب و جوش ایجاد می‌کند که برای دکوراسیون مدرن عالی است. رنگ‌هایی مانند خاکستری یا مشکی برای داشتن ظاهری حرفه‌ای‌تر، تم پر جنب و جوش را کاهش می‌دهند. اگر احساس می‎کنید سایه‌های روشن بیش از حد است، می توانید از رنگ نارنجی در رنگ‌های روشن یا تیره استفاده کنید.

    بهترین ترکیب رنگ با نارنجی اتمی

    پاییز دارای ته رنگ گرم است. بنابراین استفاده از رنگ‌های نارنجی اتمی و طلایی می‌تواند محیط به تعادل دکوراسیون در این فصل کمک کند. همچنین می‌توانید رنگ‌ نارنجی اتمی را در کنار قهوه‌ای قرار دهید. به نظر می‌رسد ترکیب نارنجی اتمی در کنار طلایی یا قهوه‌ای، گزینه مناسبی برای فصل پاییز یا فصل جدایی‌ها باشد.

    جمع‌بندی

    در این مقاله به بررسی رنگ نارنجی اتمی پرداختیم. رنگی که شباهت زیادی به نارنجی دارد اما نارنجی خالص نیست. این رنگ ترکیبی از قرمز، زرد، مشکی، سفید و گل ماش است که وقتی در کنار آبی و مشکی قرار می‌گیرد، استعدادش شکوفا می‎شود. نارنجی اتمی جزو رنگ‌های ساختار شکن و مدرن است که باید آن را امتحان کرد. چه برای دکوراسیون منزل و چه لباس و ماشین. این رنگ شکوه تغییر را به خانه شما می‌آورد.

    نظر خود را درج نمایید