تمام دسته بندی ها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    چگونه بهترین چسب کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

    شنبه, 17 شهریور 1403

    چسب کاغذ دیواری چیست؟

    برای اینکه کاغذ دیواری روی سطح دیوار به خوبی بچسبد بعد از انجام زیرسازی‌های لازم باید از چسب کاغذ دیواری برای چسباندن آن استفاده شود.

    چسب کاغذ دیواری با چسب‌های معمولی دیگر فرق دارد. حتی بهترین و باکیفیت‌ترین چسب‌های معمولی هم نمی‌توانند جایگزین چسب مخصوص کاغذ دیواری بشوند. البته امروزه محصولات متنوعی مانند برچسب کاغذ دیواری عرضه می‌شود که نصب آن‌ها هم بسیار آسان است.

    چسب کاغذ دیواری نباید چسبندگی زیادی داشته باشد و خیلی خشک شود این مدل چسب باید انعطاف‌پذیر باشد تا با تغییرات جزئی کاغذ دیواری هماهنگ شود و فرصت اصلاح اشتباهاتی که حین چسباندن کاغذ دیواری اتفاق افتاده را به نصاب بدهد.

    این چسب‌ها ترکیبات مخصوصی دارند که می‌توانند به خوبی کاغذ دیواری را روی دیوار ثابت نگه‌داشته و مانع از جدا شدن یا شل شدن کاغذ دیواری می‌شوند.

    در حال حاضر انواع مختلفی از چسب‌های مختلف مخصوص کاغذ دیواری وجود دارند که در ادامه این مقاله می‌خواهیم درباره آن‌ها صحبت کنیم و بهترین چسب کاغذ دیواری را به شما معرفی کنید.

    معرفی بهترین چسب کاغذ دیواری

    چسب‌های کاغذ دیواری انواع مختلف با رنج قیمتی متنوعی دارند که برخی از آن‌ها کیفیت و چسبندگی بهتری دارند. در ادامه برخی از بهترین چسب کاغذ دیواری را به شما معرفی خواهیم کرد.

    1. خمیر آب سرد

    این مدل چسب بسته‌بندی‌های پودری و آماده در بازار دارد و شما باید خودتان آن را با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کنند. ترکیب کردن پودر و آب مرحله مهمی است که نتیجه آن روی کاغذ دیواری شما نمایان می‌شود. غلظت این چسب باید مناسب باشد.

    غلیظ بودن بیش‌ازحد باعث می‌شود زیر کاغذ دیواری توده‌های حل‌نشده از پودر ایجاد شود و زیاد رقیق بودن هم خاصیت چسبندگی آن را کاهش می‌دهد.

    این مدل چسب برای انواع کاغذ دیواری‌ها مناسب و قابل‌استفاده است. یکی از مزایای خمیر آب سرد این است که خشک شدن آن کمی زمان‌بر است.

    این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از خشک شدن کامل کاغذ دیواری آن را به خوبی بررسی کنید و اگر مشکلی وجود داشت بتوانید آن را رفع کنید.

    بهتر است وقتی از این نوع چسب برای کاغذ دیواری‌های خود استفاده می‌کنید، فرصت کافی برای خشک شدن به آن بدهید. ایجاد تهویه مناسب و نبود رطوبت باعث می‌شود چسب شما بهتر و زودتر خشک شود.

    2. چسب چند منظوره

    اگر محل زندگی شما رطوبت زیادی دارد یا دیوارهای شما نمناک است چسب چند منظوره گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

    این چسب بر پایه آب ساخته شده است و اگر درست از آن استفاده کنید از ایجاد حباب و برآمدگی زیر کاغذ دیواری جلوگیری خواهد کرد.

    در ترکیبات سازنده چسب چند منظوره موادی به کار رفته که خواص ضدقارچی دارد و احتمال کپک زدن چسب‌ها بعد از اتمام نصب کاغذ دیواری را کاهش می‌دهد و می‌توانید برای نصب کاغذ دیواری روی گچ استفاده کنید.

    3. چسب مخصوص کاغذ دیواری

    در این چسب از پلیمر وینیل باندل استفاده شده که باعث خواص چسبندگی فوق‌العاده و بی‌نظیر این مدل چسب شده است.

    این چسب‌ها معمولا به شکل مایع و آماده هستند و دردسرهای چسب‌ پودری را ندارند. چسبندگی با قدرت زیاد، مهمترین ویژگی آن‌ها است که حتی پوستر یا کاغذ دیواری‌های سنگین و ضخیم و را هم می‌تواند به دیوار بچسباند.

    کار با این چسب کمی سخت بوده و به مهارت و دقت زیادی نیاز دارد. اگر به اندازه کافی مهارت استفاده از آن را نداشته باشید احتمالا حباب و برآمدگی‌های زیادی زیر کاغذ دیواری شما ایجاد خواهد شد.

    4. چسب قابل‌شستشو

    اگر کاغذ دیواری شما از مدلی باشد که امکان قابلیت شستشو داشته باشد باید چسبی را برای آن انتخاب کنید که شستشوی کاغذ دیواری به آن آسیب نرسانده و باعث شل شدن و جدا شدن کاغذ دیواری از سطح دیوار نشود.

    این چسب علاوه‌بر خاصیت چسبندگی بالایی که دارد دربرابر رطوبت هم مقاوم است و طول عمر بالایی دارد. به همین علت با شستشوی کاغذ دیواری مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد.

    5. چسب آماده

    برای افرادی که مهارت کافی در آماده‌سازی چسب ندارند، بهترین چسب کاغذ دیواری، چسب آماده است. این چسب از همان ابتدا آماده و قابل‌استفاده است. چسب آماده بیشتر برای کاغذ دیواری‌های سبک یا متوسط مناسب است و خیلی سریع و در کمترین زمان ممکن خشک می‌شود.

    هنگام خرید بهترین چسب کاغذ دیواری به چه مواردی باید توجه کنیم؟

    • قبل از خرید کاغذ دیواری بررسی کنید کاغذ شما چه جنسی دارد؟ چسب مناسب کاغذهای سنگین با کاغذهای سبک، متوسط یا پوسترها متفاوت است و حتما باید از چسب مناسب برای هر کدام از آن‌ها استفاده شود.
    • در کاتالوگ برخی از کاغذهای دیواری‌ درباره نوع چسب مناسب، توضیحاتی آورده شده است. بهتر است اطلاعات کاغذ دیواری خود را نیز بررسی کنید یا از فروشنده درباره آن سوال کنید.
    • به جنس دیوار خود توجه کنید. برخی دیوارها بافتی دارند که چسب را جذب کرده و به اصطلاح می‌خورند. برای چنین دیوارهایی باید از چسب‌های مخصوص استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نصب کاغذ دیواری روی پلاستیک  را بخوانید.
    • حتما قبل از خرید کاغذ دیواری و چسب مخصوص آن باید دیوارتان را به‌خوبی زیرسازی کرده باشید. مهمترین عاملی که باعث خوب چسبیدن یا برآمدگی و نچسبیدن کاغذ دیواری می‌شود این مورد است.
    • اگر اطلاعات و تبحر کافی ندارید با یک فرد متخصص مشورت کنید. نصاب‌های کاغذ دیواری می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.
    • چسب باید با شرایط محیطی فضای شما سازگار باشد. برای مثال در فضاهای مرطوب و شرجی باید از چسب‌های مخصوص استفاده کنید و همچنین چسب کاغذ دیواری باید خیلی سریع خشک شود تا قارچ و باکتری زیر آن نفوذ نکند.

    جمع‌بندی

    کاغذ دیواری یک انتخاب مناسب و کم‌دردسر برای ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی است. البته به شرطی که به نکات ظریف آن مثل انتخاب بهترین چسب کاغذ دیواری دقت کافی داشته باشید.

    در این مقاله به چند نمونه از بهترین چسب کاغذ دیواری اشاره کردیم؛ اما در نهایت مجموعه‌ای از عوامل مختلف در انتخاب بهترین چسب کاغذ دیواری تاثیرگذار هستند.؛ بنابراین توصیه ما به شما این است برای تهیه چسب مناسب کاغذ دیواری از افراد متخصص و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید.

    نظر خود را درج نمایید