تمام دسته بندی ها
    Filters
    تنظیمات
    جستجو

    ۵ رنگ مناسب برای روشنایی محیط خانه

    ۵ رنگ مناسب برای روشنایی محیط خانه

    اگر به دنبال رنگ مناسب برای روشنایی محیط هستید، این نوید را به شما بدهیم که قرار است به رنگ‌هایی که نور خانه را در کل سال بیشتر کنند، بپردازیم. بهار و تابستان زمان مناسبی برای الهام گرفتن، تازه کردن پالت رنگی خانه و دمیدن زندگی جدید در فضاهای زندگی است. اما دلیلی وجود ندارد که از سایه‌های بهاری در تمام طول سال، صرف نظر از آنچه در تقویم می‌گوید، استفاده نکنید.

    رنگ مناسب برای روشنایی محیط

    چه رنگ‌های برای بیشتر شدن روشنایی محیط مناسب است؟ در ادامه به رنگ مناسب برای روشنایی محیط می‌پردازیم.

    آبی آسمانی

    آبی آسمانی رنگی آرام‌بخش است که آسمان صاف در یک روز آفتابی را نمایندگی می‌کند و می‌تواند فورا حس آرامش را به وجود آورد. در حالی که آبی آسمانی جنبه روشن‌تری دارد اما به طرز باورنکردنی همه‌کاره است. شما می‌توانید با ترکیب این رنگ مطبوع با رنگ سفید، ظاهری مدرن و تمیز ایجاد کنید یا با ترکیب آن با سایه‌های پاستلی، حس خاصی به آن ببخشید.

    آبی آسمانی همچنین رنگ‌های چوب طبیعی و عناصر فلزی را تکمیل می‌کند و امکان ادغام یکپارچه با تمام دکوراسیون موجود شما را به وجود می‌آورد. بنابراین رنگ آبی آسمان به عنوان رنگ مناسب برای روشنایی محیط شناخته می‌‎شود.

    سبز مریم گلی

    این سایه خاکی و خنثی از خانواده رنگ سبز، آرامش را تداعی می‌کند. سبز مریم گلی یک انتخاب عالی برای اتاق خواب، پذیرایی و هر فضای دیگری است که می‌خواهید محیطی آرام‌بخش ایجاد کنید. این رنگ پایه را تقریبا با هر پالت دیگر، از جمله سایر رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای و برنزی یا رنگ‌های پر جنب و جوش مانند زرد خردلی یا نارنجی سوخته، ست کنید.

    زرد گل همیشه بهار

    زرد گل همیشه بهار یک رنگ گرم و غنی است که به رنگ زرد اجازه می‌دهد تا نقطه کانونی باشد بدون اینکه فضا را تحت تأثیر قرار دهد. این سایه آفتابی و شاد برای ایجاد فضایی دلپذیر به خصوص در آشپزخانه، اتاق غذاخوری یا محل پذیرایی عالی است. می‌توان آن را از طریق قطعات بیان شده یا با استفاده از موتیف‌های پررنگ مانند پرده‌ها یا یک فرش، ست کرد. همچنین زرد گل همیشه بهار به خوبی با رنگ‌های خنثی مانند کرم و سفید ست می‌شود یا می‌تواند تضاد قابل توجهی با رنگ آبی داشته باشد.

    سبز نعناعی

    این سایه پر طراوت با ته رنگ سرد، ذات اصلی فصل بهار است. کمی سبز نعنایی کمک زیادی به انرژی بخشیدن به فضای شما می‌‎کند و در عین حال خانه شما را امروزی می‌کند. با ترکیب سبز نعنایی با رنگ‌های خاکی، محیطی دنج و الهام‌گرفته از طبیعت ایجاد کنید یا از آن با بژ و خاکستری روشن استفاده نمایید تا زیبایی مینیمالیستی‌تری داشته باشید.

    در محیط حمام، سبز نعنایی می‌تواند فضایی تمیز و با طراوت را به شما اضافه کند که برای لذت بردن از دوش گرفتن عالی است. بنابراین سبز نعنایی جزو انتخاب‌ها خوب به عنوان رنگ مناسب برای روشنایی محیط محسوب می‌شود.

    صورتی رژگونه

    این سایه تسکین دهنده صورتی رنگ ملایم و رمانتیکی است که زنانگی و زیبایی را به هر اتاقی اضافه می‌کند. صورتی رژگونه نیز به اندازه کافی بی صدا و ظریف است که برای بسیاری از سبک‌ های طراحی مختلف، چه به عنوان یک لهجه یا یک رنگ اصلی، قابل استفاده است. صورتی رژگونه را با رنگ‌های خنثی گرم ترکیب کنید تا ظاهری سنتی‌تر داشته باشید یا با سایه‌های پاستلی ترکیب نمایید تا فضایی روشن و بهاری ایجاد کنید.

    جدول مشخصات رنگ مناسب روشنایی محیط
    نام رنگویژگیبهترین ستکاربرد
    آبی آسمانیآرام‌بخشسفید، قهوه‌ای و خاکستری تیرهپذیرایی
    سبز مریم گلیآرامشقهوه‌ای، برنزی، زرد خردلی و نارنجی سوختهاتاق خواب و پذیرایی
    زرد گل همیشه بهارشاد و پر انرژیکرم، سفید و آبیآشپزخانه و پذیرایی
    سبز نعناییمدرن و امروزیرنگ‌های خاکی (بژ و خاکستری)حمام  و راهرو
    صورتی رژگونهرمانتیک، ظریف و بدون صدارنگ‌های گرماتاق خواب

    نحوه ترکیب رنگ‌های بهاری در طول سال

    اگر آماده نیستید به رنگ‌های بهاری تیره متعهد شوید، با اکسسوری مانند کوسن، فرش، پتو، شمع یا قطعات کوچک آثار هنری شروع کنید. از الگوها و بافت‌های مختلف برای ایجاد فضای بصری جالبی استفاده کنید که سایه‌های بهاری انتخابی شما را به نمایش بگذارد.

    کاغذ دیواری با قابلیت جابجایی، یکی دیگر از گزینه‌های کم‌هزینه است که به شما امکان می‌دهد رنگ‌های روشن‌تر را آزمایش کنید و ببینید چه حسی دارد. اگر از شما الهام گرفته شده است که نگاه جدیدتری داشته باشید، یک دیوار برجسته را با یکی از رنگ‌های مورد علاقه خود رنگ آمیزی کرده تا یک نقطه کانونی قابل توجه ایجاد کنید. به طوری که بتوانید حال و هوای بهاری را در هر فصلی تقویت نمایید.

    جمع‌بندی

    در این مقاله به ۵ رنگ مناسب برای روشنایی محیط در تمام طول سال اشاره کردیم. شما به راحتی می‌توانید با اضافه کردن رنگ‌های آبی آسمانی، سبز مریم گلی، زرد گل همیشه بهار، سبز نعنایی و صورتی رژگونه، محیط خانه خود را برای کل سال روشن نگه دارید. این رنگ‌ها علاوه بر احساس شاد بودن، نگاه انسان را نسبت به طبیعت زیبای هر فصل مثبت می‌کند. بنابراین اگر به دنبال تغییر جدید در رنگ دکوراسیون خانه خود هستید، از رنگ‌های پیشنهادی استفاده کنید.

    نظر خود را وارد نمایید.